2011. november 18., péntek

Kézápoló és műkörömépítőképzésem tizenkettedik napja - Francia és áztatásos manikűr

A csütörtöki gyakorlat témája kétféle manikűr, a francia és az áztatásos vagyis hagyományos manikűr volt. De nézzünk csak mindent a legelejéről! :) Csütörtökön ismét nem alakult zökkenés mentesen a bejutásom: késő, leálló vonat, csípős, hideg szél. A reggeli készülődést már úgy ahogy megszoktam és a villamos is kezd velem megbarátkozni: mostanában mindig elérem őket és nem kell ácsorognom vagy éppen akkor jön, amikor odaérek. :) Azt már említettem nektek, hogy már a gyakorlati résznél járunk, ami azt jelenti, hogy eljött a "bőröndös korszaka" a képzésnek. :) Törölközők, egy kéztámasz, kézápoló eszközök és a reggeli szendvicsem lapul a kis táskámban minden egyes alkalommal.

Az óra első felében ismételtünk, új elméleti anyagrészt most nem vettünk - szerencsére. Nagyon vártuk már,hogy ehhez a részhez érjünk, amikor már mi magunk is próbálkozhatunk, ismerkedhetünk az eszközökkel, technikákkal. Az óra második fele előtt volt egy kis szünet,ami alatt el lehetett intézni a dolgainkat, valamint az asztalunkon szépen meg kellett teríteni. Az eszközfertőtlenítővel is ekkor kellett lefújni a dolgokat, hogy mire "jön a vendég", minden  rendben legyen. Én modellt még nem tudtam vinni, de szerencsémre az oktató megengedte nekünk, hogy egymás kezén gyakoroljunk.

A mai gyakorlat témája kétféle manikűr, a francia és az áztatásos vagyis hagyományos manikűr volt. Két bevallani valóm is van e téren: az egyik, hogy mivel nagyon vékony a bőröm, ezért körömbőrt még soha az életben nem kellett vágnom, viszont ez a lépés része a hagyományos manikűrnek. Na most gondoljatok bele, hogy a képzésen pedig egy másik lány kezéről kellett levágnom. Egyből bele a mély vízbe! :) Picit féltem a feladattól, de sikerült sérülés mentesen végrehajtanom a feladatot! :) Ez örömmel töltött el, és közben rájöttem, hogy nem is olyan nagy ördöngösség. A francia manikűr viszont sokkal közelebb áll a szívemhez,ez a másik bevallani valóm. :) Itt nem kell körömbőrt vágni, egyszerűen fellazítjuk a feltolóval, majd Cuticle Remover-rel bekenjük, 5 percig rajtahagyjuk, végül pedig kaparunk. Sokkal bőrbarátabb manikűrnek tartom. Amit észrevettem, hogy sokan - köztük egy jó darabig én is - azt hiszik, hogy a francia manikűr megegyezik a francia lakkozással. Ez téves! A francia manikűr egy folyamat, melynek különböző részei vannak, mint a már említett kutikula eltávolító használata, kaparás, stb, a francia lakkozás pedig az a közismert körömfestési módszer, amikor a köröm szép rózsaszínes színt, valamint a szabadszél pedig fehér színt kap.

Összességében jól éreztem magam, hasznos volt az óra nagyon! :) Ha valami kérdésetek van a francia és a hagyományos / áztatásos manikűrrel kapcsolatban, azt itt nyugodtan megkérdezhetitek! :) Szép napot!

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése