2014. május 15., csütörtök

Francia géllakkozás otthon - step by step

Sokan jeleztétek, hogy szívesen olvasnátok az otthoni géllakkozásról, annak menetéről, kifejezetten a francia körmök elkészítéséről. Manapság már lehet kapni kifejezetten otthoni szetteket, kisebb kiszerelésű termékeket, amivel ti is tudtok otthon dolgozni. Ezt fogom én ma bemutatni nektek, hogy milyen lépései vannak, mire kell nagyon figyelnetek. A szükséges eszközök pontos megnevezését mindig az aktuális lépésnél találjátok majd! :) Ezek azok az anyagok, amiket én használok a munkám során, természetesen ez szakembertől és vendégenként is változó lehet.


A leírás előtt szeretném megmutatni a kiindulási helyzetet: egy kb. 4 hetes lenőtt géllakkozás saját körömre. Mint látjátok, teljesen új szett készült, hiszen nem töltésről vagy színfrissítésről beszélünk ez esetben.

Első lépés tehát a kéz fertőtlenítése után (kézmosás és Brando Life kéz- és bőrfertőtlenítő) az előző géllakkozás eltávolítása, a szín réteget értjük ez alatt. Ne használjatok túl erős reszelőt, a Crystal Nails Xtreme reszelők közül maximum a zöldet ajánlom erre a feladatra. Különösen ügyeljetek a saját köröm épségére! Ebben az esetben egy közepes erősségű buffer is jó szolgálatot tehet. Saját körmöt a homokolt 180-as bufferrel készítsétek elő. A hangsúly a bolyhozáson van tehát.  A BrillBird kímélő buffere szintén erre a feladatra lett kifejlesztve. A fém bőrfeltoló és -kaparó segítségével a toljuk fel a körömbőrt, bőrvágó ollóval pedig a szükséges bőrt levágjuk határozott, folytonos mozdulattal.


A felbolyhozott körmöket portalanítjuk, majd Nail Prepet viszünk fel a természetes körömlemezre, majd a savmentes Primert. problémás körmöknél a savmentes primert a savas előzi meg. Ezután jöhet egy átlátszó alapréteg, én a Crystal Nails Easy Off Hardener Gel-t ajánlom. A 15 ml-es kiszerelés nagyon sokáig elég és szuper tapadást biztosít! Ne felejtsétek el az élek mentén lezárni! Ennek már 3 perc lámpázásra lesz szüksége a kötéshez, mely után a legfelső rétege enyhén ragacsos marad.Nagyon figyeljünk arra, hogy már ez az alap se érjen a bőrhöz és ne folyjon be a sáncokhoz, hiszen ez hamar a géllakkozás felválását okozhatja!

Az alap köttetése után jöhet a körömágyhosszabbítás. Mivel vastag géllakk réteget nem tehetünk be egyszerre a lámpába, mert az az anyag bőrösödését idézi elő, ezét a körömágyhosszabbítást két rétegben, kétszeri lámpázással kell megoldani. Én most a 61-es számú Cyrstalackot használtam, de természetesen bármelyik másik árnyalatot is használhatjátok, ami illik a bőrszínetekhez illetve passzol a körmötök alapszínéhez. Rétegenként 3 perc lámpázás a javasolt. Törekedjetek már itt a szép mosolyvonal negatívjának kialakítására, hogy a fehér géllakk felvitele annál könnyebben és lendületesebben mehessen, nem beszélve a szép, szabályos végeredményről. Ez csak gyakorlás kérdése. :) A hátsó bőrredő felé egyre vékonyabban, elmosva vigyétek fel a géllakkot!


Lámpázás után jöhet a fehér géllakk, amivel a szabadszéli részt készítjük el. Én a Xtreme White Crystalac-ot használom és nagyon emeg vagyok elégedve vele. Tényleg élénkebb fehér, mint a sima fehér géllakkjuk, így aki vakító szabadszél híve, azoknak nagyon fog tetszeni. Ezt már nem tudom a tubus kis ecsetjével felvinni, ezért én ehhez a művelethez a Crystal Nails 4-es zselés ékszerecsetet szoktam használni, amit még karácsonyra kaptam. A pici fejével és csúcsos szőrével nagyon szép ívesen el lehet készíteni vele a francia körmöket - legyen az géllakkozás, saját köröm megerősítése vagy éppen épített műköröm. 

A szabadszél köttetése után már csak a fedőfény van hátra. Én a nullás számú Crystalacot használom. A kötési idő szintén 3 perc, valamint fixálást igényel, de az új fejlesztésű One Step átlátszó géllakk már fixálás nélkül kerülhet a körmökre a géllakkozás befejező lépéseként. Fixálás után a kedvenc, vaníliás olajamat használtam.

Ha bármilyen kérdésetek van a témával kapcsolatban, nyugodtan keressetek meg itt vagy e-mailen keresztül, a t.bogi@gmail.hu címre tudtok írni nekem.

Szép estét, csajok! :)


1 megjegyzés :

  1. Nagyon szép lett, örülök hogy írtál róla, ki fogom majd próbálni. De egyenlőre még csak az egyszínű géllakozással kell megpróbálkoznom, már mindent megvettem hozzá. :)

    VálaszTörlés