2012. június 2., szombat

Bogi @ Brugge Beszámoló - 1. rész: A városról

Sajnos hazatérésem után nem nagyon volt időm beszámolni nektek a belga utunkról, egyből a vizsgákra kellett koncentrálnom, ám most eljött az idő, hogy a képecskéim által bemutassam nektek, mennyi szép, érdekes, furcsa vagy esetleg bizarr dologgal találkoztunk odakint. Előre leszögezem, sok alkalommal nem jártam még külföldön, így belőlem a kis apróságok is nagy ámulatot váltottak ki, de majd meglátjátok, miről is beszélek. :) Jöjjön a Bogi @ Brugge Beszámoló első része.

Amit elsősorban ki tudnék emelni az ott látottakból, azok a helyes kis utcácskák. Macskakő és szinte ugyanolyan házak mindenhol, ami azért nem egyszer megtréfált minket, ha gyalog kellett eljutni valahová. Városnézés címszóval Brugge centrumjában voltunk csak (elvileg), ahol a főtér - gondolom -, egy kicsinyke kis vidámpark, rengeteg kiülős reggeliző és üzlet kapott helyet, amerre csak a szem ellát. A cikk első képe épp egy eltévedés során készült. Meg kellett örökítenem az útvonalat, hátha arra járunk még. :) Ki szeretném emelni, hogy az utcákon szemét nem, vagy csak elvétve 1-2 aprócska darab volt, ami számomra elég szimpatikus volt. Hatalmas templomok, szűk utcácskák, lovaskocsik - aki az ilyesféle dolgokat szereti, annak feltétlenül el kell látogatnia egyszer Brugge-be! :)

Öltözködésüket tekintve is eltérnek a magyaroktól. Sokkal merészebb, színesebb a ruhatáruk, bár a kedvelt márkákat látva a fizetés is jobb lehet, mint idehaza. Személyeket nem nagyon szerettem volna fényképezni, hiszen lehet rossz néven vette volna. A reggeli-délelőtti órákban élénk volt a forgalom a kis utcákon lovaskocsikat, autókat és buszokat egyaránt beleértve, de a szememnek is alig hittem, mikor a főtéren - és jó sok egyéb helyen - megláttam a biciklitárolót, ami inkább hasonlított egy bicikli-parkra, hiszen jó pár bicikli várta a gazdáját. Rengeteg olyan kis üzletet is láttunk, ahol bicikliket lehetett kölcsönözni, és az biztos, hogy ők előszeretettel használják ezt a közlekedési eszközt.

Remélem nagy butaságot nem fogok ezzel mondani, de ha így van, akkor kérek egy illetékes belga blogolvasót, hogy gyorsan javítson ki, de náluk ott Brugge-ben nem találkoztunk olyan gyorséttermekkel, mint McDonald's vagy BurgerKing.  Mint az most olvastam, Burger King nincs is az országban. Ha valaki gyorsétterembe szeretne menni, akkor a Quick nevű helyet kell keresnie, mely kinézetében hasonlít az előbb felsoroltakra, kínálatában már vannak különbségek. Ezen kívül a Subway-ben van még lehetőség finom és laktató szendvicset vásárolni, ám ilyennel itthon is találkozhatunk. Egy alkalommal reggeliztünk a Quick-ben, ahol én csak a krumplit kóstoltam meg, mert vártam, hogy kinyisson a Subway, de semmi különbséget nem tapasztaltam. Ami talán más, hogy egy picikét vékonyabban a krumplik, de ez nem befolyásol semmit. :)

A következő részben jönnek a buja, aranyos és különleges édességek, amik megmosolyogtattak bennünket odakint a belga világban. :)

2 megjegyzés :

1. McDonald's van de Burger King azt nemtudom,de szerintem az is van .. itt jobban szeretik ezeket a kis bódés sütödéket (frituur) ahol lehet venni sült krumplit ,hamburgert ilyen húsokat,csirkéket amiket ott sütnek meg szinte előtted :D ugyebár ők találták fel a sült krumplit és ilyen kis sütödék rengeteg helyen vannak, .. ők ezt nagyon szeretik :D vagyis én így tudom,de lehet hogy én is hülyeséget beszélek, de meki tuti van :P

2. Meki tényleg van, bár tény, hogy több a Quick Burger. Bár szerintem a sok frittes mellett vétek gyorsétteremben kajálni. Az utcai árusok a legjobbak, akár sültkrumpliról, akár gofriról van szó. Amúgy meg nagyon menő a szendvics, Brüsszelben tonnaszámra van szendvicses hely, mert általában ezt ebédelnek az emberek.