2011. október 19., szerda

Kézápoló és műkörömépítő képzésem harmadik napja - mi is kell egy szépségszalonhoz?

Tegnap vettem részt harmadik alkalommal az OKJ-s kézápoló és műkörömépítő tanfolyamon. Az előadó egy nagyon kedves hölgy volt, aki 3 éve végzett ugyanezen a tanfolyamon, tehát van már 3 éves tapasztalata a szakmában, valamint több vállalkozása is volt. Utóbbi azért fontos, mivel vállalkozási alapismeretek óra volt. Bizony, ez is a tananyag része.

Átbeszéltük a vállalkozási formákat, a szalon megfelelő helyének kiválasztását alakító tényezőket, a reklámozási lehetőségeket, a működéshez szükséges dokumentumokat, nyomtatványokat, a START-kártya előnyeit, hogy mit tehet egy frissen levizsgázott manikűrös/pedikűrös, az árképzést, a PR eszközeit, feladatait, céljait, és még sorolhatnám tovább a végtelenségig. Eddig ez volt a legtöményebb előadás, de lehet azért is, mert ez nem igazán az én témám volt. Nem hinném, hogy a jövőben nekem szalonom lesz. Ha eddig úgy is gondoltam, akkor mára biztosan elment tőle a kedvem, annyi engedély, papír, meg mindenféle dolognak kell megfelelnie, hogy az valami hihetetlen! :D De tényleg, le a kalappal azok előtt, akiknek szalonjuk van! Van közöttetek ilyen? Ha van, akkor arra kérem, írja meg a tapasztalatát pár mondatban. nagyon érdekelne, hogy milyen volt az első éve.

Átbeszéltük az egész tananyagrészt, még csütörtökre a kérdéseinket össze kell gyűjteni, mert akkor ott megvitatjuk őket, és óra végén pedig az első MODULZÁRÓ VIZSGA! Bevallom, izgulok! :) Nem szeretném, hogy ne sikerüljön, úgyhogy szurkoljatok nekem! :)

2 megjegyzés :